söndag 9 mars 2014

Cykelsäsongen är på G!

Det verkar inte bli särskilt lång vinter i år eftersom vi idag tog våran första cykeltur på i stort sett bara barmark för i år!
När jag var liten så hade vi ofta valborgsmässoafton som startskott för att få ta fram cykeln eftersom de då mest var asfalt på vägarna, nu är det alltså 9 mars och det går redan att cykla!

Vi fick gå en liten bit där det var glashalt och dessutom en superdjup vattenpöl som Yoda imponerade och promenerade igenom, han är egentligen inget större fan av att bli blöt eller gå i snö men i vinter så har vi jobbat hårt på att få han att gå där jag går = genom snön om det behövs, med kläder på förstås! Att dalta med han och gå en omväg förbi varenda vattenpöl och låta bli att gå där det är lite djupare snö än någon cm gör oss båda en björntjänst!

Cykelturen var ungefär 4 km, kanske lite mer och kanske lite längre än jag egentligen hade tänkt cykla men han orkade det bra, försökte stanna en stund så han fick vila men han skulle bara fortsätta och så fick han ju lite lugnare tempo när vi gick där det var isigt.
Men i det stora hela så skötte han sig superfint, drog lite ibland men var inte omöjlig iallafall, sen släppte jag han en bit före lägenheten så han fick sträcka ut fram till dörren!

När vi kom hem så var det bara att ta av skor och tröja och slänga det i tvätten och duscha Yoda för de var sand och lera fulla hunden!
Han var lite övervänt när jag var och låste cykeln!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar